fredag 12 juli 2013

Hälsouppdatering.

Jag kände också att det var dags för en hälsouppdatering. Det är nämligen så att en ögonsjukdom har upptäckts på Sashas kullbror Nero. Den är genetisk och heter entropion. Vi har inte märkt av något på Sasha, men nästa gång vi ska till vetten för att ta spruta ska vi be dem kolla upp det. Det hela känns ju självklart jättesynd. Jag hade inte planerat att ta valpar på Sasha då hon varit osäker och så från att hon var valp vilket tyder på att det kanske finns någon genetisk osäkerhet i släkten och det vill jag inte avla vidare på. Men ögonsjukdomen gör ju också att det inte finns med i bilden alls.

I övrigt är Sasha pigg och kry. Hon väger 7.9 kilo och är fin i kroppen. Hon äter som hon ska, sover som hon ska och är helt underbar. Det är många som tror att hon är valp och det är ju lite kul. "Hon kan inte vara gammal" säger de och ler sina stora valpleenden. "Jodå, hon är över året."

Min fina lilla Sasha. Jag hoppas att hon får leva ett så friskt liv som möjligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar