lördag 29 december 2012

Akvariet













Jag har bestämt mig för att börja skriva om mina andra djur här också... Det förtjänar dem verkligen! Här har vi då mitt 54 liters kar, innehållandes
2 pakistanbotior
2 ancistrus
4 pansarmalar
och ett par platys.

 Men jag är lite kluven till hur jag ska gå vidare.  Ett alternativ är att köpa ett 100 liters akvarium på blocket så att jag kan behålla alla fiskarna jag har-och införskaffa ett par till! Det är nämligen så att botiorna, ancistrusarna och pansarmalarna kräver 100 liter. Vad gör de då i ett 54 liters akvarium kan man ju fråga sig? Jo, för att djuraffärerna är ute efter att s-ä-l-j-a.
Jag har förklarat klart och tydligt att det är ett 54 liters jag har, och inte vetandes bättre har jag köpt de fiskarna för att personalen säger att 'de funkar i den storleken på akvarium'. Idiotiskt.
Nåja, annars får det bli att sälja tillbaka dessa fiskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar