lördag 22 december 2012

Lycka!

Åh, ni förstår inte glädjen! Igår kväll när jag skulle ut med Sasha tog jag med långlinan för att testa. Mitt bästa köp n-å-g-o-n-s-i-n.

Jag kunde gå en normal, lugn promenad med min hund. Något jag aldrig kunnat i princip. Inget släpandes, bärandes, suckandes eller bråkandes. Det var bara att gå helt normalt, och när hon stannade upp så kunde hon göra det utan att kopplet tog slut. Varje gång jag peppade när hon stannat sprang hon ikapp mig och de gånger hon stannade blev allt mer sällan. Vilken lycka alltså.

Den kommer användas oerhört flitigt av oss! Min gissning är att hon kommer minska ner på att stanna och 'kolla läget' och till slut kommer kunna gå fint och bra vid mig. Perfekt! Lite som att ha henne lös fast ändå i kontroll.

Vid bilvägar och sådant måste jag ju hålla henne kort men där funkade det förvånansvärt tusen gånger bättre, kanske för att mitt humör var bättre? Gladgladglad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar