lördag 28 juli 2012

29 juli

En ny dag idag. Klockan är 7.38 och hon väckte mig tidigare än det för då ville hon tydligen ut. Jag slängde på mig min klänning och kutade till ytterdörren med Sasha i kopplet. Precis när jag ryckt upp dörren kissade hon på dörrmatttan... Valptiden må vara underbar, men jag känner att min kropp börjar bli sliten efter de lite mer än sex veckor vi haft henne. En del av mig längtar faktiskt till när hon blir stor. Vi bor ju i lägenhet så det är alltid bök med promenaderna. (ca 8 per dag.) Avundas människor som bor i hus. Nog om det. (Hon dissikerar just nu alla väskor i mitt rum...)

Idag ska vi ha loppis på våran kolonistuga så Sasha får öva sig med nya människor. Vi hade det igår också men det gick inte så bra då, hon var jätterädd med svansen mellan benen. Av någon anledning började hon skälla på grannen, knasboll...
Jag ska träna henne och gå skogspromenad. Det blir bra det här!

1 kommentar: