lördag 28 juli 2012

Mer om igår...

Sasha och jag var 45 minuter för tidiga, vilket är typiskt mig. Först gick hon och nosade lite, sedan lekte/tränade vi. Efter ett tag mötte vi upp Hannah och Wille samt Emelie och Kelly. Sasha blev rädd som väntat, fast hon var fortfarande lite intresserad över "bjässarna". Sedan minns jag inte i vilken ordning resten av hundfolket kom, men nåja. Till sist var alla där utom Anna-Li och Pixie för de var sena.

Vi promenerade till Söderbysjön. Sasha var så stressad över alla hundar och mattar så hon drog som en galning för att gå så långt bort som möjligt från vovvarna. Det var ingen idé att jag skulle sätta ner henne eller försöka nå fram till henne för hon är så fokuserad och stressad på allt runt omkring.

Vi stannade precis efter bron där en del badsugna vovvar badade. Sasha hade inte lust med det. Så gick vi vidare till halvön där det blev lite bergsbestigning på vägen tillbaka. Hon var fortfarande stressad på vägen hem. Sedan så blev hon glad när hon fick syn på Pixie för de har ju träffats innan. Pixie lekte med de stora bjässarna och Sasha somnade som den korv hon är i min famn. Sedan när de andra hundarna gått lekte hon massa med Pixie. Pixie är hon ju tryggare med eftersom de träffats innan.

Det känns väldigt jobbigt när hon blir så rädd och jag inte kan nå henne på något vis, men det bästa är att gång på gång utsätta henne för sådana situationer där hon träffar andra människor och hundar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar