fredag 24 augusti 2012

Valpkurs.

Jag ska troligtvis börja på en valpkurs med Sasha i september. Men jag är lite nervös på hur det kommer gå. Om hon ens kommer kunna genomföra något sitt/ligg/stanna när det är så många nya intryck. Planen är att jobba fram mer självsäkerhet hos henne nu i augusti månad. Köra på mer kontaktövningar, träffa lite andra hundar och riktigt belöna. Nu går hon ju hos dagmatte och jag tror att det kommer stärka henne rejält eftersom hon får umgås med massa hundar hela dagarna och att hon får vara med någon annan än mig hela tiden. Dessutom så har ju dagmatten fått en kull med mopsvalpar så om några veckor kommer de att vara fullt utvecklade lekkamrater!

1 kommentar:

  1. Det kommer gå jättebra ska du se! Jag trodde att det skulle bli katastrof när vi gick vår första kurs men det gav oss så mycket. Lycka till!

    SvaraRadera